Beste Culibellers,

Met veel plezier kunnen we jou melden dat Culibel-fans vanaf heden op onze website www.culibel.be online een Culibelbon kunnen kopen. Deze cadeaubon is bruikbaar bij al onze leden en dus ook bij jullie. Daarbij is het alvast belangrijk dat je weet dat er geen commissie wordt afgehouden van deze bonnen, maw je ontvangt steeds 100% van de waarde.

Onze partner Resengo zorgt voor de volledige technische en financiële afhandeling van deze bon.

Hierbij een overzicht van de belangrijkste zaken die je moet weten ivm onze nieuwe Culibelbon.

 

Ik werk reeds met Resengo, wat moet ik doen om het geld van een Culibelbon te ontvangen.

Er zijn twee mogelijkheden:

  1. Jouw gast heeft zijn Culibelbon reeds geregistreerd tijdens het maken van zijn online reservering
    => je hoeft verder niets te doen, de bon zal automatisch op je rekening worden uitbetaald, op dezelfde rekening als waar je andere betalingen van resengo op ontvangt
  2. Jouw gast geeft een afgedrukte bon af bij zijn bezoek
    => zie Hoe kan ik het verbruik van een cadeaubon ingeven/controleren?

 

Ik werk niet met Resengo, wat moet ik doen om het geld van een Culibelbon te ontvangen.

  1. Je meldt je aan via http://culibel.resengo.com.
    Jouw logingegevens hiervoor zijn:
    Login: …..
    Paswoord: Paswoord vergeten? Klik HIER om het opnieuw te ontvangen.
  2. Je klikt links in het menu op REgistreren Culibelbons
  3. Je geeft daar het nummer en de verificatiecode van de bon in en drukt op ENTER of op klikt op SCAN.
    Vervolgens krijgt het scherm drie mogelijke kleuren:

    1. Groen: de bon is geldig en het verbruik ervan is nu correct geregistreerd
    2. Oranje: de bon was reeds geregistreerd maar voor een reservering op die dag. De kans is dus reëel dat die bon reeds is ingegeven op de reservering van die klant zelf. Je kan dit direct nakijken want in het scherm zal verschijnen door wie en voor welke datum die bon verbruikt is.
    3. Rood: De bon is reeds verbruikt en op een andere datum dan de huidge datum. De detail over wie wanneer die bon verbruikt heeft verschijnt in het scherm.


Tip: 
We raden aan nu alvast jouw login te activeren en dit even uit te proberen zodat je dat niet hoeft te doen tijdens de shift. Klik dan ook alvast eens REgistreren Culibons aan in het menu zodat je je rekeningnummer kan invullen.


Waar moet ik zeker op letten bij het ontvangen van een Culibelbon?

Het is erg belangrijk dat je het gebruik van een Culibon registreert voor de gast jouw zaak verlaat. Een Culibon kan zo veel keer afgedrukt worden als ze willen en uiteraard wordt die enkel uitbetaald aan het eerste lid die de bon inscant. Vandaar dat het erg belangrijk is dat je de registratie doet vóór je dit van de rekening van de gast aftrekt, dan ben je zeker dat je het geld zal ontvangen.

Wanneer wordt een Culibon die ik geregistreerd heb uitbetaald?

De uitbetaling van de bons gebeurt telkens op vrijdag. Je mag het geld van de bon dus de eerste vrijdag volgend op de registratie ontvangen op je rekening.

Wie kan ik contacteren wanneer ik een probleem heb met het registreren van een Culibon?

Dan mag je rechtstreeks contact opnemen met Resengo. Ben je reeds klant bij resengo dan doe je dat via de helpdesk. Ben je geen klant van Resengo dan mag je een mail sturen naar culibel@resengo.com.

Ben ik verplicht om met Resengo te werken om Culibonnen te kunnen ontvangen?

Neen, zeker niet, zoals je hierboven kon lezen is het voor alle leden mogelijk om deze Culibonnen te innen, ongeacht of je nu klant bent bij Resengo of niet.

Indien jullie vragen of problemen hebben kunnen jullie steeds contact opnemen met Mario of Alain.